dissabte, 2 d’agost del 2014

El secret dels fariseus, Daniel Oliva


Títol: El secret dels fariseus
Autor: Daniel Oloiva
Pàgines: 466
Idioma: català

No es pot jutjar fins que no tens informació de primera mà. I aplico aquesta màxima a l'experiència que he tingut amb aquesta novel·la. 

Vaig anar a la presentació del llibre al Temple romà de Vic atret per la curiositat de que un company dels anys de col·legi publiqués el seu segon llibre. Allà el mateix Daniel em va informar que el protagonista es deia Marcià. Fins aquí poc curiós, Marcià, conjuntament amb el seu germà Llucià, van ser un dels patrons de la ciutat de Vic abans que fossin destronats per Sant Miquels dels Sants. Però el cognom del protagonista si que em va picar una mica més la curiositat, Molas. A partir llavors he estat temptat de comprar el llibre en diverses ocasions, però la insistència del meu germà, un altre Molas, que em deixaria l'exemplar que tenia ell m'havia frenat.

Un bon matí de finals de primavera de 2014 en Daniel, amb el qual ens trobàvem cada dia a quarts de vuit del matí ell en direcció a la feina i jo en direcció a l'estació de tren, em va sorprendre amb el regal d'un exemplar de la novel·la. Moltes gràcies!

Amb el prejudici de quin tipus de novel·la amb trobaria me'l vaig reservar com a llibre de tren (etiqueta que molts dels meus llibres han tingut en l'inici de la nostra relació). I realment la sorpresa ha estat molt gratificant i des del primer moment els viatges de Vic a Barcelona i viceversa se m'han fet curts. Haig de reconèixer que en alguns moments el contingut eròtic o sensual d'alguns fragments de la novel·la m'han provocat alguna certa incomoditat.

La novel·la està molt ben lligada des de l'inici fins el final, amb una trama que des del primer moment enganxa. També hi fa que a l'estar ambientada a la ciutat de Vic facilita que l'attrezzo particular fes més amena la lectura.

"Any 1992. Marcià és un jove cosmopolita de divuit anys que ha de passar l'estiu lluny de casa, després que la seva mare hagi decidit enviar-lo a comarques a fer-se "un home de bé". Amb aquest propòsit, residirà a Vic, en una antiga mansió i sota l'estricta supervisió d'una tieta del seu pare, una vella vídua retrògrada que viu amb l'única companyia d'una filla soltera i un gat esquerp.

Allà coneix varis personatges peculiars i heterogenis que, no obstant, ostenten una característica comuna: cap d'ells és el que aparenta ser. A mesura que aprèn a adaptar-se a aquest nou entorn, es veurà implicat en un vell misteri que envolta la seva família"

Daniel Oliva Martinez va néixer a Vic l'any 1969. És llicenciat i post-grau en informàtica.

És autor de varis relats curts. L'any 2008 va debutar com a novel·lista amb el títol Dimonis a la Ciutat dels Sants, una història d'intriga i misteri ambientada a Vic. 

També podeu trobar el llibre en el bloc LITERATURA CONTEMPORÀNIA CATALANA


Llibre disponible

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada